Outsourcing - vad vinner du på det? 

17.03.2022

Text- och bildproduktion är både tids- och kunskapskrävande. Vad gör man om vare sig tiden eller kunskapen finns in-house? Jo, man outsourcar. 

Du har allt att vinna

Som Content writer är det mitt jobb att skapa relevant, korrekt formulerat och unikt content. Att ta fram en tydlig röd tråd som genomsyrar företagets hela text- och bildproduktion, som stärker både företagets som varumärkets och produktens trovärdighet och status är en viktig del i det arbetet.
En utomstående Content writer kan bidra med en objektivitet som är svår att uppbåda in-house

Relevans lönar sig

Det är ingen hemlighet att optimerat, välformulerat och relevant content premieras av sökmotorer som Google, Bing och Yahoo. Du vinner därmed även ökad trafik till din hemsida, blogg eller webbshop, vilket oftast resulterar i ett ökat antal verkliga konverteringar i form av betalande kunder. 

När är det läge att outsourca?

- När tiden att skriva saknas

- När du vill bli mer synlig på nätet 

- När du vill sälja fler produkter eller tjänster

- När du behöver hjälp att launcha en kampanj



Petra Roman, vd/ägare på PR Text&Bild